Elk jaar brengt L’Oreal een prachtig boek uit waarin de zogenoemde Dutch Leaders of Hair Industry worden geinterviewd en voor de verschillende merken binnen L’Oreal een fotoserie maken. Dit keer zit onze eigen Sanjay bij deze Dutch Leaders of Hair Industry! Voor Shu Uemura, het high end en exclusieve Japanse merk, heeft Sanjay een bijzondere collectie gecreëerd.  Sanjay verzorgt alweer enige jaren met ontzettend veel plezier trainingen aan andere kappers in Nederland voor dit bijzondere merk, welke maar in een beperkt aantal salons mag worden gebruikt. Om nu gevraagd te worden voor dit boek was dan ook niet alleen heel erg tof, maar ook een enorme eer. Lees hieronder een deel van het interview. Wanneer je weer bij ons in de salon bent kan je het hele interview lezen, want wij hebben een paar exemplaren liggen natuurlijk.

Shoot

“Deze collectie draait om een heel mooi lijnenspel. Ik heb gewerkt met rauwe structuren om echt het haar te laten zien. Niet te gepolijst en te bewerkt. Ik heb gebruik gemaakt van lang haar om daar vervolgens harde lijnen in te zetten. Het is een grafisch lijnenspel waarin de contrasten de aandacht vangen. De kleuren zijn heel natuurlijk en rustig. Omdat Shu Uemura gericht is op de natuur en toch een beetje edgy is, heb ik me door het merk zelf laten inspireren.”

Carrière

“Ik zit al 15 jaar ‘in het vak’ en doe veel fotoshoots voor magazines, werk al jaren bij het Filmfestival in Cannes en ik ben backstage te vinden bij onder andere de Beijing Fashionweek. Als Creative Hairstylist bij Shu Uemura train ik kappers uit het hele land in de nieuwste up-do technieken en help ik ze hun creatieve kant te herontdekken in een mix van fashion en Avant Garde trainingen. Sinds november 2019 heb ik mijn eigen salon Addict.”